Sony Cyber-shot H DSC-H70B zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot H DSC-H70B zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

kruimeltje15 20-12-2011

Sinds een paar weken in bezit, schiet er lekker plaatjes mee, de keuzeinstelling maken het iets gemakkelijker, wel lastig is dat je niet moet vergeten om de instellingen weer te veranderen als je plots een andere scene voor je neus hebt. Qua gebruiksgemak goed. Hele fijne camera om erbij te hebben. Ik heb geen spijt van deze aankoop.

BartNijmegen 19-11-2011

Ik heb deze camera afgelopen week, na veel gepluis en gezoek uitgekozen als "camera voor erbij". Ik heb namelijk al een DSLR camera (Nikon).
Mijn voorwaarden waren: voor "hapsnap" gebruik, moet in de jas passen, rond de €150, meer dan 4x zoom, eenvoudig in gebruik en goede foto's. En dat is wel gelukt met deze camera.

De camera heeft een compact en strak ontwerp, waardoor tijdloos. Bovendien voelt hij goed aan omdat er goede materialen zijn gebruikt. Verder een groot scherm dat tot nog toe (ook in de zon) goed was te lezen. De cursorknop is vrij klein maar bedient wel goed. Jammer dat de tekentjes op deze knop matig zijn te lezen. Aansluiten op de PC doe je middels een bijgeleverd kabeltje. Ik had verwacht dat er een normale USB aansluiting op zou zitten, maar dus niet. De aansluiting is een gecombineerde AV en USB aansluiting: aan de ene kant je camera, aan de andere kant de TV of PC. Je kunt natuurlijk ook gewoon de SD kaart in je PC stoppen.

Meegeleverde software zit redelijk in elkaar, maar is niet heel bijzonder. Gebruik liever Picasa: daarvan ben je zeker dat hij regelmatig een update krijgt.

Zo'n camera mag je eigenlijk nooit vergelijken met een spiegelreflex, en dat doe ik ook niet (mijn Nikon geeft ontelbaar betere plaatjes). Scherp stellen gaat goed, behalve in kaarslicht situatie. Dan kan het wel eens moeilijk zijn.
Dankzij z'n slimme automatische programma's herkent hij automatisch de scene en stelt hij zich hier op in. Ook handig, bij schemering maakt hij automatisch 1 foto met flits en 1 zonder. Kun je achteraf de beste kiezen. Bovendien zitter er ook nog toeters als lachdetectie op. Handige functies dus iedere dag onbekommerd te schieten.
De plaats van de flitser zit net boven de grip en dat is niet heel handig. Je kunt er namelijk zo een vinger voor houden! Helaas hebben veel compact camera's hier last van. Hier moet ik dus even aan wennen.

Al met al een leuke camera die ik je kan aanraden voor huis tuin en keuken gebruik.

Positief:
+ Goede sensor en optisch ook OK
+ Geavanceerde intelligente automaat
+ Ontwerp is compact en tijdloos
+ Niet zo compact dat het negatief op foto resultaat zou zijn
+ P en M stand

Negatief:
- Verwerkt foto's langzaam
- Batterij gaat niet heel lang mee
- Fabrikant gebonden datakabeltje
- Van panorama mode moet je je niet heel veel voorstellen
- Plek flitser

AnneMarie 1970 08-03-2012

Even een vraagje over de kwaliteit van de foto's. Als ik inzoom op mijn pc dan worden de foto's aquarel achtig. Heb ik misschien iets verkeerd ingesteld of is dit gewoon de kwaliteit die ik kan verwachten van deze camera?

Marod 26-07-2011

Ik heb deze camera naast mijn DSLR, uiteraard mag je een compact daarmee niet vergelijken.
Op zich voor een compact van deze prijs een zeer goede camera, mooie resolutie, mooie kleuren en contrast zit ook goed.
Voor een compact camera van rond de 170 euro een aanrader.

M Wijnbergen 11-07-2011

Een leuke compact camera met een hoog zoom bereik voor een leuke prijs.

Qua mogelijkheden zit je met deze camera wel vast aan de te kiezen scenes die het mogelijk maken om specifieke effecten als belichting en sluitertijd aan te passen. Het is dus niet mogelijk om deze eigenschappen los van elkaar aan te passen.

Dit komt het gebruikersgemak wel ten goede, waardoor het een leuke camera is om snel een foto te maken.

Het formaat van de camera is erg prettig. Net een slag forser en robuuster dan de gemiddelde compact camera. Hierdoor voelt de camera erg prettig en degelijk aan.